Chefsförhandling

4 Jun

Jag är på jakt efter en chef och tänkte först utlysa en pitch. Men nu är det så att jag tycker Marie Söderqvist är bra och hon vill gärna basa över mig, även om vissa detaljer återstår innan överenskommelsen kan gå i lås. Vi beslöt att sköta förhandlingen via bloggen. Jag öppnar:

  • Jag behöver en datorportfölj, i stället för en datorväska. Det är så fult att konka på den jag har nu. Kanske borde inköpen av dessa överlag inte beslutas av IT-avdelningen utan av någon lite mer ”medveten”.
  • Bonus. Måste ha en rörlig, prestationsbaserad del på lönen. Eftersom jag presterar så bra. Och gärna Emy Holstenson som den oberoende bedömare som bestämmer i vilken utsträckning jag ska ha bonus. Hon ser alltid att glaset är halvfullt. Mållönen ska bli 50 % över status quo.
  • Minst ett årligt omnämnande i någon av dina Expressen-kolumner på ett sätt som är till gagn för mig.
  • Även om du är VD för United Minds så ska det inte betyda att jag officiellt övergår till United Minds. Är inte lika hög status på att säga att man jobbar där, nämligen.
  • Det finns en vakt på Riche som envisas med att slänga ut mig för att jag är lite för ung. Vet inte vad han har emot mig, men något är det. Kan du ta ett snack med honom?
  • Någon som sköter arbetet i rapporteringssystem åt mig.
  • Praktikanttjejer från Handels.
  • Sluta baktala mig på stora evenemang och i din blogg! Du far ju med osanning i dina attacker mot mig. Ska du kritisera mig kan du ändå hålla dig till det som stämmer. Jag lovar att det finns mycket att ta av ändå.

3 svar to “Chefsförhandling”

  1. calle 2010/06/07 den 13:07 #

    Ciao Simon,
    skicka bild till mig, så kanske jag kan hjälpa dig med ngt.
    allt gott

    calle

Trackbacks/Pingbacks

  1. Spinns Smurftips #PRofSweden — Doktor Spinn - 2010/06/05

    […] Chefsförhandling #PRofSwedenJag skrattade så jag höll på att trilla av stolen. PR-humor! Det där med rapporteringssystemet tror jag att jag ska försöka arbeta in i mitt avtal också. Kanske kan kombineras med nämnda Handelspraktikanter? […]

  2. Söderqvist/Larsson » Blog Archive - 2010/06/07

    […] https://strandcom.wordpress.com/2010/06/04/chefsforhandling/ […]

Lämna en kommentar